måndag 9 juli 2012

De där husen som skriker renovering är mycket vackra.

Min bror håller på att flytta till en mycket fin och gammal gård, som dock är i behov av renovering, men så fint jag tycker det är med de här gamla husen, en viss charm och så varmt på något sätt. När vi var hemåt i lördags så stannade vi först till hemma hos honom, det spöregnade, men i farten hann jag ta några bilder på den gamla stora ladugården och ett av uthusen. Och som med en del äldre hus kan man ha minnen, av den här gården har jag minnet av en gammal farbror som jag alltid sålde jultidningar hos.
Tyvärr lär aldrig den här vackra byggnaden renoveras, då den är i väldigt dåligt skick.
Men vilken tur att jag då förevigade den på bild.
 Ladugården är så stor och de här små fina fönstrena.
 
Vilja hade nog gärna stannat hos morbror längre än vad vi var. Då en av katterna gosade massor med henne och kaninerna var orädda och ville gärna bli matade. Vi sa till henne att en dag när det inte regnar kan hon få vara inne hos dem hur länge hon vill.

1 kommentar:

  1. Underbara, underbara, fantastiska hus! Det är synd att inte fler tar hand om och försöker bevara de gamla husen bättre.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.