torsdag 16 juni 2011

BVC.

Nu har vi varit på BVC, det gick bra. Vilja var så glad och pratade massor med sin BVC sköterska. Vilket charmtroll hon är. Hon följer sin kurva mycket bra och det är alltid skönt att höra. Hon ligger lite över på längdkurvan. Så med tre dagar kvar till 3 månader ser det ut såhär:

Vikt: 5570 gram (710 gram på 4 v)
Längd: 61 cm (2,5 cm på 4 v)
Huvudomfång: 41 cm (1 cm på 4 v)

Jag har inte skrivit så mycket om hur det har gått med amningen och ersättningen. Vilja får nu 100 ml ersättning varje kväll, troligtvis så skulle hon inte behöva det längre. Men vi kommer att fortsätta ge det, dels för att det är bra om jag är borta någon kväll, samt att hon är van att få det. Jag tror också att hon sover bra om natten av det, de gånger hon inte har fått vill hon äta väldigt ofta. Det blev även bättre med magknipen när vi bytte sort på ersättningen.

Vaccinationen gick också mycket bra, men jag tyckte att det var hemskt. Där satt hon och var glad och så sticker de henne i båda benen. Hon skrek bara en liten stund, men var lite kinkig på vägen hem. Vi gav henne flytande Alvedon i förebyggande syfte och nu har hon sovit hela eftermiddagen/kvällen. Det händer sällan. Jag hoppas verkligen att hon slipper få ont eller feber.

4 kommentarer:

  1. Usch de är så hemskt att se på när de ska få vaccin!
    Pusslet/mattan är köpt i en norsk sån billig allt-i-allo butik här i Norge som heter Nille.

    SvaraRadera
  2. Stackars liten :( Jag ser inte fram emot Wilburs vaccin på 1.5 månad :( Wilbur kommer nog också att ligga över på längden för sex sex veckor är han 59 lång :)

    SvaraRadera
  3. åh lilla snuttan ! skönt att det gick bra, då finns det lite hopp inför Alvas vaccination :) hoppas att hon slipper feber osv ! hon är ju nästan precis lika stor som Alva är nu också, hon vägde 5305 och är 60 cm lång :) hihi ! kramar

    SvaraRadera
  4. usch va nervös jag kommer vara inför dem sprutorna...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.