söndag 14 mars 2010

Nyttigt och gott mellanmål.

Jag är otroligt känslig mot att få lågt blodsocker, mitt humör
svänger från 100-0 på en sekund. Jag blir hemsk. Tyvärr är det
alldeles för svårt att styra, men jag jobbar på det.
En bra sak att göra när man känner att man behöver ett snabbt
mellanmål är smoothie. Det finns någon smak för alla. Det är lätt
att man stoppar i sig en smörgås eller något annat, men enligt mig
är det här det bästa mellanmålet.
Samt ett av de godaste alternativen.
Här nedan har jag blandat naturell yoghurt, banan, frysta hallon och
fiberhavregryn. Delade upp det och testade att mixa ner ett
conferencepäron i ena delen. Päronsmaken blev god i, men konsistensen
lite väl sträv.

Vad brukar Du blanda i din smoothie?

1 kommentar:

  1. Jag kör filmjölk, banan och frysta bär. förra veckan var bären hallon och björnbär, den här är det björnbär och jordgubbar :)
    Prövade med havregryn en gång men det blev så strävt...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.