söndag 22 januari 2012

Fina, fina söndagsmorgon.

Klockan visade 04.44 när den lilla damen här hemma ville kliva upp. Hennes mamma tyckte dock att det var alldeles för tidigt. Så vi klev upp gjorde ett blöjbyte och hon fick lite välling. (Vilja äter inte välling på morgonen längre annars). Vi somnade om och nästa gång hon tyckte att det var dags att kliva upp så höll jag med henne.

I går eftermiddag reagerade jag faktiskt på hur mycket längre det är ljusare nu på kvällarna och i morse så kändes det som att det inte alls var mörkt lika länge. Visst är det härligt med lite längre dagar?

För ett tag sedan gjorde jag min första surdeg på vete. Så den här morgonen har vi tänt upp i både kakelugnen och vedspisen, tänt ljus, håller på att baka Levainbröd, dansat till den här och den här. Vi lyssnar på Radio Krokom och kanske tycker en del att jag är alldeles för ung för det, men inte jag. Så härlig musik som både jag och Vilja blir så glada av. Nu väntar och längtar vi efter att vår pappa och sambo ska komma hem, vi saknar honom. Vi ska äta Fattiga riddare och bara ha en härlig söndag tillsammans. Ha en fin dag kära ni.




Älskade busunge!

4 kommentarer:

  1. Oj, 04.44 var kanske i tidigaste laget. Tur att ni kunde somna om.
    Här har det också blivit betydligt ljusare under veckan som gått...under gårdagen än mer på grund av all nyfallen snö *suck* Men, men det är trots allt fint. Får bara hoppas att det inte blir slask nu direkt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter om en alldeles underbar söndag!
    Här i snöiga Småland, skrotar vi runt i myskläder och bara är...riktigt skönt!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  3. ja oj, det var lite väl tidigt att kliva upp ;) har glömt att fråga varför du inte ger Vilja välling på morgonen längre förresten ? :)

    så gott med fattiga riddare, det var längesen nu :D hihi. kramar

    SvaraRadera
  4. oj vilken liten morgonpigg tjej! men skönt att ni kunde somna om sen! ja vist är det härligt när man börjar märka att det bara blir ljusare och ljusare, man får så mycket mer energi och som du skriver, dagarna känns så mycket längre!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.