torsdag 21 juli 2011

Barnvakt.

Efter att Vilja hade fått babymassage och pyjamas på så tyckte hon att det var dags att inspektera omgivningen igen. Hon vände på sig, rygg till mage, för andra gången och ville gärna åla sig under babysittern. Sötnos.


I dag har det varit en riktigt härlig sommardag här. Henrik jobbar dygn i dag, så jag, Vilja och Teja var ute på en härlig morgonpromenad och fick vara ute på eftermiddagen. Jag hade lunchpass i dag, vilket var synd på en sådan här fin dag, men det var lika härligt med träning som alltid. Hade en gravid kvinna, som ska föda på tisdag. Hon hade en otroligt fin mage och jag blev alldeles varm i hela kroppen när hon kom in. Nu när jag ser gravida, så längtar jag efter magen och jag undrar om man kommer att känna på ett annorlunda sätt andra gången?

Eftersom både Henrik och jag jobbade i dag, så var vi tvungen att ha barnvakt. Vi dubbelbokade oss för ett tag sedan och jag orkade inte krångla med att byta bort passet och någon gång måste vara den första som vi har barnvakt. Jag hade egentligen tänkt vänta länge med att ha barnvakt till Vilja, jag har som inget behov att vara utan henne. Anledningen skulle vara att jag och Henrik fick lite tid för oss själva, men nu börjar vi äntligen få tid på kvällarna. Momma och kusin Cevin (5 år) var här i två timmar mitt i dagen och Vilja var hur nöjd som helst och somnade precis innan jag kom hem, hon hade varit så fokuserad på Cevin hela tiden och tyckte att han var rolig. Tack snälla för hjälpen. Nu har jag varit i från lillgumman alldeles för många timmar den här veckan, så jag klarar mig ett tag. Vi myste hela kvällen innan hon somnade. Älskade Vilja.

1 kommentar:

  1. Jag tror väldigt många som varit gravida saknar sin mage när de ser andra som väntar barn. :) Planerar ni fler så småningom?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.