tisdag 28 juni 2011

Midsommar.

Midsommarhelgen tillbringades i Nora vid Nordingrå. Midsommar är lite extra speciellt för mig på flera olika sätt. I år var det 3 år sedan jag träffade Henrik för första gången och 9 månader sedan vår underbaraste dotter började ta form i våra liv. Bjuder på lite härliga bilder.Vi kom ner rätt sent på torsdagkväll och Vilja ville gärna somna i famnen. Hon har sovit så bra hela helgen, trots att hon och jag delade en liten säng, så störde vi aldrig varandras sömn. Bara mys.Det var andra året som vi firade i Nora och på Midsommarafton är det tradition att gå till grannarna för firande. Alla ska baka något att ta med och sedan är det kakbuffé. Massor av mums.Jag tycker att den här bilden på Mirja är alldeles underbar, verkligen sommar och hennes kläder är så passande. Jag blev förälskad i hennes kjol.En liten hemlis till er... Jag tror att Henrik tyckte att det var mysigt att plocka blommor till midsommarstången.De i sällskapet som hade folkdräkt bar dessa på midsommarafton och Henrik hade lånat en av sin pappa. Jag tycker att det var mysigt att han bar den. Visst är han fin?Mor och dotter. Världens underbaraste gullunge. Nästa år kan hon bära klänningen jag hade på mina föräldrars bröllop som är lite likt en folkdräkt. Tänk att hon nästa sommar mest troligt kan gå och dansa kring midsommarstången. Vi var många som ville samlas för att fira midsommar tillsammans. Totalt 14 vuxna, 3 barn under 1 år och 9 hundar totalt. Det var full fart och hundarna var alldeles färdiga av lek, simning och huvudträning. Här vilar Teja med sina hundkompisar Soya och Java.Prinsessan Vilja myser ute på bron i pappas famn. Det tyckte hon var mysigt.Efter en hel dag ute så tyckte Vilja att det var dags för lite eftermiddagsvila i sängen, innan det var dags för Midsommarbuffé. Fler bilder kommer...

Så länge vill jag tacka alla inblandade för en trevlig helg.

3 kommentarer:

  1. Vad en massa fina bilder! Ser verkligen ut som om ni hade det supertrevligt!

    sv: haha, japp, det verkar vara standardvädret på midsommar ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin Midsommar! Och vad fina ni är tillsammans du och Vilja!

    Tack för grattiset!

    kram

    SvaraRadera
  3. Härligt, känns nästan som jag var med! Det är vackert vid Höga Kusten, Ångermanland, Medelpad och de delarna.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.