tisdag 17 maj 2011

Vad hände?

I går kväll fick Vilja babymassage och ett skönt bad och det verkade som att hon skulle klara sig från att vara lite kinkig, men jag hade fel och hon blev helt otröstlig. Jag kände mig helt slut och lät henne inte vara ledsen så länge förrän jag bäddade ner henne i vagnen med pyjamas på och tog en promenad. Trodde nog aldrig att hon skulle somna riktigt, det var mer för att jag skulle få hämta lite luft och Vilja slappna av lite (frisk luft gör susen på de små). Hon somnade på en gång och när vi kom in visade hon inga tecken på att vakna, så jag ställde vagnkorgen bredvid sängen och där sov hon. I sju timmar! Det är rekord. Sedan åt hon lite och somnade direkt om och sov ytterligare några timmar. Tänk så skönt det var för mig. Vilja visade tydligt i morse att hon såg Teja och hon log när hon beskådade den stora hunden. Det är första gången jag ser att hon uppmärksammar Teja. Tror att hon tyckte att det kittlades när Teja nosade henne i ansiktet och de stora fladdrande öronen såg spännande ut och de långa benen. Teja ville dock sitta med Vilja i babysittern, det tyckte kanske inte jag var någon bra idé. Var inte nog snabb så en stor tass hamnade i Viljas knä, men det gick bra. Tänk, snart kryper den här lilla sötnosen efter Teja hela tiden. Då blir det Vilja vi får passa, så att Teja får en lugn stund och inte tvärtom.

Vilja skrattar nu när man busar lite med henne, tänk när vi får höra det där första riktiga skrattanfallet. Då kommer mitt modershjärta slå tusen extra slag och ja, någon tår lär det komma också.

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för din kommentar tidigare. Har kikat runt lite på din blogg nu och kommer göra det fler gånger ;) Jättefin blogg och gud vilken söt dotter du har! =)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vilja är ett fint namn.. det var ett av våra tilltänkta.. men det blev en Vera.. Visst var hon söt när hon bowlade.. ps det är en tjej;)

    SvaraRadera
  3. Tack så hemskt mycket :)

    SvaraRadera
  4. Oj, då måste hon ha varit trött ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jaha, fick ni skriva på papper redan innan födseln ? det var ju smidigt, undrar varför inte vi fick det ? :o

    oj så länge hon sov ! herregud, än så länge har Alva sovit 5 timmar i sträck som mest :)

    SvaraRadera
  6. Mycket frisk luft är jättebra för de små.
    tack! hoppas ni får en härlig tisdag! :)

    SvaraRadera
  7. Härligt med frisk luft & jättefin jycke!

    Ha en go kväll.
    Kram Nina.

    SvaraRadera
  8. sv: jaa verkligen. Å hur man kan älska något så otroligt mycket bara så jätte fort i samma sekund man får dom i famnen och kärleken bara växer =)

    SvaraRadera
  9. Oj, 7 h, det var inte dåligt, jag som är glad att jag hann sova 4h i sträck innan första matningen i natt.

    Haha, ja, jag känner mig ju inte för stabil när jag rätt som det är börjar gråta åt ingenting.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.