onsdag 18 maj 2011

Utomhusmys.

För det första har jag lyckats radera bort bilder i kameran på Henrik och Vilja, som jag hade sett framemot att få gå igenom. De var så himla fina och nu är de borta!! Det är så himla trist och just nu kan en sådan sak förstöra min dag, men det ska det inte få göra i dag.

Någon som vet om man kan plocka fram raderade bilder i kameran??

I förrgår tog jag med Vilja och Teja på en liten picknick. Vi hade dock otur med vädret, då det småregnade samtidigt som solen var framme. Det var inte heller någon direkt sommarvärme, men vi fick ändå en lugn och skön stund i gräset. Vilja funderar över de små regndropparna som kommer i ansiktet.
Sötnos i Baby björn.
Jag efterlyste i det här inlägget regnkläder till de små. Jag tror att overallen från Polarn o pyret som jag köpte till Vilja för ett par veckor sedan tål en del regn, så nu behöver jag inte fundera på det. Du hittar overallen här.

Jordgubbar och melon = sommar.
Första gången jag äter jordgubbar medan jag ammar, jag märkte inget på Vilja, så nu får jag förhoppningsvis njuta av dessa hela sommaren.

Semesterplaner.

I går var Henrik hemma med oss, det är alltid så skönt och även om jag kände mig frusen, så åkte vi i väg och kom ut en stund. Äntligen kunde Vilja ha på sig den här fina dressen från Newbie, som hon fick i present av kusin Cevin och Nathalie. Hon har dock kläder under eftersom det blåste lite kallt i går.

Teja njöt av att vara ute och vid vattnet.

Sedan skulle det lekas lite...







Mor och dotter myser lite i trädgården i farmor och farfars stuga efteråt.

Vi avslutade kvällen med lite löpning, det kändes bra. I dag känner jag av hälsenan, men hoppas att det är tillfälligt, så att det inte är någon inflammation på gång. I kväll skulle jag ha börjat instruera i spinning igen, men Henrik jobbar till kl. 18, så första passet blir nästa vecka. Jag längtar. Fem månader från att ha egna pass känns som en evighet.

12 kommentarer:

  1. Oj.. Nu har du nog missat något. Sanne (SamSam) är min bästa vän och jag är bonusmamma till Tuva. Så några syskon var faktiskt inte inblandade. Däremot hoppas jag på att Tuva kommer komma bra överens med sina framtida syskon =)

    Fin blogg du har =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga bilder !!
    Har ingen aning om hur man kan fixa tillbaka raderade bilder i kameran.Men lessen blir man om dom råkar raderas = /
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  3. Taaack :)

    Den är köpt på Lindex :)

    SvaraRadera
  4. God förmiddag..
    Ens dag kan bli förstörd när man har raderat bort många bra bilder eller inte när kameran fungerar som den ska..Tyvärr vet jag inte hur man gör för få tillbax bilderna..Hoppas att någon vet..Tyvärr tror jag att det blir lita svårt men får hoppas på det bästa..Härligt med utomhus mys med familjen din..Gäller att passa på när det inte är allt för kalt.Den söta vita dressen har jag med köpt till min prinsessa...Kunde inte låta bli :) Ska skriva om produktern här inne sen vad jag tycker om den..Ha en skön dag..kram kram

    SvaraRadera
  5. hihi jaa visst är hon söt !! :) åh vad tråkigt att du råkat radera bilder, tyvärr så är dom nog borta för gott :( jag funderar på att köpa en extern hårddisk, tänk om datorn skulle krascha och så har man inga bilder kvar ? :o usch så hemskt ! Såå fin hon var i newbie dressen, önskar att jag hade haffat en sån till Alva när den fanns :)

    SvaraRadera
  6. JAg får villa lita nu när min prins sover sin vila..Skönt att få lita egen tid med och slappa framför datan..Får passa på..sen när de blir lita äldre kommer man inte ha samma tid med datan som nu..Finns lita mera utbyd att göra med de små..Var pratar ni om att resa? kram krma

    SvaraRadera
  7. Söta söta Vilja och underbara Teija =) Tänk så mycket man har att upsskatta i sitt liv <3 KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag har aldrig testat själv men läst att det ska finnas sätt att kunna återställa raderade bilder (så länge som du inte formaterat om SD-kortet, men det lär ju inte vara fallet). Om du googlar på typ "recover deleted pictures" så får du upp lite olika alternativ. Hoppas det kommer funka!!

    SvaraRadera
  9. dressen från newbie har ellie också, såå fin är den!!
    dem ser så mysiga ut i den :)

    SvaraRadera
  10. fina bilder :) tråkigt att bilder blivit raderade...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.