tisdag 8 juni 2010

Frukost på verandan.

Sveriges nationaldag 2010.
En morgon på Oden. Efter en trevlig grillkväll med fint sällskap.
Frukost på verandan. Så underbart att kunna duka frukost ute. Andas frisk luft. Lyssna till fåglarnas sång. Se människor promenera förbi. Njutning.
Jag visste att det skulle komma någon och sälja Aftonbladet på morgonen och vad glad jag blev när han kom precis till frukost. Normalt så läser jag inte kvällstidningarna, men det är som en mysstämpel att få den direkt till verandan till en kopp kaffe, färska jordgubbar och vattenmelon.
Årets första styvmorsviol.
Förutom att jag låg i hammocken stora delar av dagen och njöt av livet, så la vi blodspår. På bilden nedan ser ni platsen, där de hade tänkt bygga ett fängelse, Verksmon.
Senare på eftermiddagen var det dags att gå blodspåret med prinsessa...
Jag som gärna inte ville lämna Oden för den här helgen, försökte njuta varje sekund. Jag förstår varför H:s föräldrar bara älskar sitt Oden, det är som ett stort hjärta över det. De hade varit långt norrut för att genomföra ett mentaltest på sessorna, när de kom tillbaka till stan bjöd vid dem på mat på deras veranda. Det blev grillade köttfärsbiffar med skivad mozzarella i mitten, skivad potatis i ugn, grönsallad och fetaostkräm.

4 kommentarer:

  1. Vilka ljuva bilder.

    Visst är det något speciellt med sommarpratare. Då är det verkligen sommar med ett stort S.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken underbar morgon! Varje gång jag befinner mig här hemma hos mina föräldrar känns allting så lugnt och så rätt! Känner mig rätt så instängd när jag bor i lägenhet och längtar till den dagen jag äntligen får bo i hus, ha en altan och kunna äta frukost ute på morgonen, läsa en god bok i hammocken och bara må gott! =)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Sommarkänsla, härligt! Hörde att det inte var lika fint väder däruppe längre så jag skickar upp lite sol till er!

    SvaraRadera
  4. Det ser helt underbart ut, vilken härlig morgon. Sådana stunder borde man unna sig oftare.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.