tisdag 20 april 2010

Förklaring till yrsel & svaghet.

Fick precis veta hur mina värden såg ut i går. Med tanke på att
mitt hb-värde låg på 116 innan tappning, så är det inte konstigt
att det känns som om jag ska svimma när jag rör mig och att benen
inte skulle bära om jag springer. Jag känner mig dock inte trött,
bara svag. Det här ger även svar på varför träningen inte har
gått så bra på slutet. För er som skulle vilja skälla lite på mig
för att jag ändå gick och tränade i går, så har jag redan fått
en, så det behövs inga fler. Så nu längtar jag efter järnrik mat,
en filt och att få ligga stilla i en soffa och hoppas att illamåendet
försvinner.

2 kommentarer:

  1. Prova blutsaft! Tycker det får upp järnvärdet snabbt, känns som att kroppen lätt tar upp det! I början kan man kombinera det med järntabletter typ hemofer el liknande för att ge det en extra boost för att snabbare komma tillbaka.

    Jag tar blutsaft regelbundet, en hutt varje dag. Men då har jag lätt för att få järnbrist och blöder enorma mängder varje månad. Började med det då jag fick veta att immunförsvaret försvagas ordentligt vid järnbrist och jag var alltid alltid sjuk förut. Sen jag började med järntillskott regelbundet har jag hållit mig så mycket friskare. Vet inte om det är därför, men skönt att slippa vara sjuk! :-) *peppar peppar*

    Kram på dig och hoppas du piggnar till snart! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen, Skönt att veta vad det beror på! Ta hend om dig ni och jag Hoppas att du har ro till att bara ta det lugnt och att vila din kropp. I kväll är det däckbyte som gäller för min del.. Många kramar Mirja

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.