torsdag 4 mars 2010

Mango- och hallonpaj.

Här kommer ett recept på en paj som jag gjorde till efterrätt för
några helger sedan. Den var mycket enkel att göra, men så god.

Det här behöver du till 4 personer (en normalstor pajform):

250 g fryst mango i bitar
250 g hallon
1 lime
1 dl kokos
100 g smör
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl havregryn
1 dl strösocker eller råsocker
1/2 tsk bakpulver

Så här gör du:

Lägg mango och hallon i en pajform. Skölj limen, riv av skalet och
blanda ner det. Strö på hälften av kokosen.

Smält smöret.
Blanda vetemjöl, havregryn, socker och bakpulver i en bunke och rör
ner smöret. Fördela över mango och hallon. Strö på resten av
kokosen.

Grädda mitt i ugnen. 200 grader.

Till pajen serverade jag vaniljglass.

Receptet kommer från ICA.

4 kommentarer:

  1. Antar att den var god!! :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott det lät!! Det ska jag testa någon gång! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Spännande recept, det skall jag absolut testa nästa gång tillfälle bjuds.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.